Brud Ĺagodny
Uciec od âZakazanego owocuâ â ta myĹl przed wszystkim przyĹwiecaĹa Krzysztofowi Antkowiakowi przy nagrywaniu nowej pĹyty z Marcinem Domuratem. Duet Simplefields na swym albumie âDirt On TVâ spoglÄ da na Ĺźycie z zupeĹnie innej strony.
KrÄ Ĺźek wypeĹniajÄ w wiÄkszoĹci subtelne klubowe, jazzujÄ ce dĹşwiÄki. TowarzyszÄ im teksty o zagubieniu i samotnoĹci czĹowieka w Ĺwiecie (âDirt On TVâ), co moĹźe prowadziÄ do jakby niespodziewanego dramatu (âEmily Scatterbrainâ). ZresztÄ wszystkie sĹowa na tej pĹycie majÄ wymiar mocno egzystencjalny. W koĹcu majÄ mĂłwiÄ o brudzie, ktĂłry wylewa siÄ z telewizora. Ale tym samym stojÄ w zdecydowanym kontraĹcie do spokojnych, swingujÄ cych podkĹadĂłw.
Bo nad caĹoĹciÄ tego krÄ Ĺźka unosi siÄ zdecydowanie klimat smooth jazowy. Na akustyczne w przewaĹźajÄ cej mierze granie Antkowiaka (klawisze) i Domurata (gitary) nakĹadajÄ siÄ smyki, sample dÄciakĂłw czy delikatny beat (âDancing With The Devilâ). Do tego dochodzi wyraĹşnie dojrzalszy niĹź przed laty wokal Antkowiaka, ĹpiewajÄ cego teksty kolegi spokojnym pozbawionym fajerwerkĂłw gĹosem.
Czasem sĹychaÄ w tym ambicjÄ odtworzenia klimatu evergreenowych hitĂłw Sinatry czy Bennetta (âLullaby Waltzâ). Klimatem horroru rodem z Hammera wyróşnia siÄ âFlashing Flightsâ. Jednak tak naprawdÄ braknie kawaĹka, na ktĂłry jednoznacznie moĹźna by postawic jako na potencjalny hit.
Kompetycje wypeĹniajÄ ce âDirt On TVâ inspirowane byĹy starymi filmami. Pewnie dlatego tytuĹowy kawaĹek brzmi jak temat z ktĂłregoĹ z obrazĂłw Quentina Tarantino. Wnikliwi sĹuchacze dopatrzÄ siÄ takĹźe innych zawoalowanych odniesieĹ. BÄdÄ one jednak oczywiste raczej wyĹÄ cznie dla filmowych erudytĂłw.
Simplefields nagrali pĹytÄ dla lubiÄ
cych muzykÄ spokojnÄ
, w klimacie lekkiego (muzycznie) i zaangaĹźowanego (tekstowo) jazzu. Jak zapewnia Antkowiak â zmierzajÄ
cÄ
w stronÄ, w ktĂłrÄ
sami muzycy chcÄ
podÄ
ĹźaÄ. Braknie jej niestety róşnorodnoĹci. SĹychaÄ solidne muzyczne rzemiosĹo, ale bez pazuru i przebĹysku. No, ale cóş, choÄ KrzyĹ byĹ niegdyĹ na polskim rynku wielkÄ
markÄ
, Krzysztof zaczyna wĹaĹciwie obecnie wszystko od poczÄ
tku. A poczÄ
tki, wiadomo, bywajÄ
trudne.