Groove Machine - nad tym projektem Anna SerafiĹska myĹlaĹa od wielu lat. Na przeszkodzie staĹy jednak problemy ze znalezieniem odpowiednich muzykĂłw, ktĂłrzy pomogliby ten pomysĹ wcieliÄ w Ĺźycie. W koĹcu jednak udaĹo jej siÄ 'dopiÄ Ä wszystko na ostatni guzik' i postawiÄ przyĹowiowÄ 'kropkÄ nad i'. Efektem jest pĹyta "Koncerty w TrĂłjce vol. 6", bÄdÄ ca zapisem wystÄpu popularnej 'Serafki' i jej zespoĹu w Studiu Polskiego Radio im. Agnieszki Osieckiej, ktĂłry odbyĹ siÄ 7 kwietnia tego roku.
Album rozpoczyna siÄ tradycyjnie od zapowiedzi. Tym razem za konferansjerkÄ zabraĹ siÄ Marek NiedĹşwiecki, ktĂłry co rusz komplementujÄ c gĹĂłwnÄ bohaterkÄ wieczoru, wywiÄ zaĹ siÄ ze swej roli wzorowo. SerafiĹska i jej muzycy zaprezentowali 10 kompozycji z pogranicza jazzu, soulu, fusion czy teĹź funk. Poza autorskimi propozycjami wokalistki (niekiedy subtelnymi, innym razem mocno energetycznymi) jest tutaj takĹźe standard "Fever" z dorobku duetu Eddie Cooley â Otis Blackwell.
"Koncerty w TrĂłjce vol. 6" to wydawnictwo wyjÄ tkowe, jak na polski rynek pionierskie i oryginalne. Przede wszystkim naleĹźy zwrĂłciÄ uwagÄ na grÄ instrumentalistĂłw. MoĹźnaby napisaÄ, Ĺźe SerafiĹskiej opĹacaĹo siÄ tak dĹugo ich szukaÄ. Efekt jest oszoĹamiajÄ cy. RafaĹ StÄpieĹ, MichaĹ BaraĹski, Andrzej Gondek, Cezary Konrad oraz ĹpiewajÄ ce w chĂłrku Ola Nowak i Kasia DereĹ fenomenalnie wywiÄ zali siÄ ze swojego zadania, choÄ nie byĹo to Ĺatwe â niektĂłre kawaĹki nie zostaĹy wczeĹniej zarejestrowane w studiu. ArtyĹci wykazali siÄ duĹźÄ odwagÄ podejmujÄ c siÄ wykonania ich na Ĺźywo. To, Ĺźe zrobili to wcale mnie nie dziwi po zapoznaniu siÄ z tym materiaĹem â w ich graniu sĹychac radoĹÄ ze wspĂłlnego tworzenia. Niestety jest teĹź jeden mankament â wokal SerafiĹskiej. Mam wraĹźenie, Ĺźe oszczÄdza swĂłj gĹos. Ĺpiewa bardzo monotonnie i nie pokazuje wszystkich swoich moĹźliwoĹci. Po 'pani od Ĺpiewania' jak okreĹliĹ SerafiĹskÄ Marek NiedĹşwiecki spodziewaĹem siÄ jednak wiÄcej.
Ten minus, o ktĂłrym napisaĹem powyĹźej nie powinien jednak rzutowaÄ na odbiĂłr pĹyty jako caĹoĹci. To unikat na naszym rynku i doskonaĹa propozycja dla fanĂłw muzycznych eksperymentĂłw, dobrych tekstĂłw i Ĺwietnych melodii. A TrĂłjka po raz kolejny udowodniĹa, Ĺźe ma prawdziwego 'nosa' do organizacji doskonaĹych koncertĂłw niebanalnych artystĂłw i tak po prawdzie jest mecenasem sztuki nad WisĹÄ !