TytuĹ albumu jest nieprzypadkowy. Na dwĂłch pĹytach znajdziemy aĹź 18 utworĂłw, ktĂłre byĹy grane na Ĺźywo w kwietniu 2016 roku na 12 scenach w polskich miastach. Nota bene, okĹadka nawiÄ zuje stylistycznie do wydawnictwa ââMikromusic w Capitolu.ââÂ
Co do repertuaru - najwiÄcej piosenek pochodzi z albumu ââMatki i Ĺźony.ââ Nie zabrakĹo naturalnie innych kompozycji, z gorÄ co przyjmowanymi przez publicznoĹÄ ââSopotââ i ââTakiego chĹopaka.ââ Na Ĺźywo wszystkie piosenki wypadajÄ znakomicie â nawet lepiej niĹź w studio. Natalia Grosiak czaruje swym charakterystycznym, zmysĹowym gĹosem o ciepĹej barwie.Â
Na pierwszym dysku dominujÄ spokojne, balladowe kompozycje, w ktĂłrych dominuje fortepian. SzczegĂłlnie zapadĹy mi w pamiÄÄ, wyĹamujÄ ce siÄ z pogodnego nastroju, piosenki ââKostuchaââ i ââPocaĹuj pochowaj.ââ Teksty tych utworĂłw naprawdÄ poruszajÄ i ukazujÄ bardziej mroczne oblicze Mikromusic.Â
Na drugim kompozycje sÄ juĹź dĹuĹźsze, wzbogacone o zespoĹowe improwizacje. Dla przykĹadu przebojowy ââZakopoloââ zyskuje na ciÄĹźarze dziÄki ostrym riffom gitary, a ââPiÄkny chĹopââ zaskakuje bluesowym finaĹem. Warto zwrĂłciÄ uwagÄ na wspaniaĹy wokalny duet Natalii Grosiak i Skubasa w utworach ââBezwĹadnieââ oraz ââSzaroĹÄ.ââ Na cierpliwych sĹuchaczy, po oficjalnym zakoĹczeniu koncertu, czeka niespodziankaâŚ.
ââW kwietniuââ jest bardzo spĂłjnÄ pĹytÄ mimo faktu, Ĺźe nagrania pochodzÄ z róşnych koncertĂłw. Na pochwaĹÄ zasĹugujÄ : perfekcyjne wykonanie, Ĺwietne brzmienie i dobrze dobrane piosenki. Warto posĹuchaÄ i przekonaÄ siÄ o tym samemu.