Tomasz Raczek to dla mnie jeden z ostatnich autorytetĂłw w naszym kraju, a w krÄgu znawcĂłw sztuki to juĹź najwiÄkszy. Z przyjemnoĹciÄ wĹoĹźyĹem w odtwarzacz album sygnowany jego nazwiskiem â âW Kinieâ â miaĹem gwarancjÄ otrzymania produktu wysokiej jakoĹci.Â
âW Kinieâ to starannie przygotowane wydawnictwo â ĹÄ cznie 40 utworĂłw na dwĂłch dyskach â najlepszych i najpiÄkniejszych w historii dziesiÄ tej muzy â a wszystko w przededniu jubileuszowej, dziewiÄÄdziesiÄ tej gali rozdania najbardziej prestiĹźowych nagrĂłd przemysĹu filmowego â OscarĂłw.Â
Na pĹytach znajdziemy zarĂłwno wielkie, majestatyczne utwory na orkiestrÄ (âOjciec Chrzestnyâ, âPianistaâ, âE.T.â), ale i piosenki, ktĂłre na co dzieĹ sĹyszymy w rozgĹoĹniach radiowych â ot taka klasyka popkultury, Ĺźe wspomnÄ chociaĹźby kawaĹki z âTitanicaâ, âRockyâegoâ, âDirty Dancingâ i âAbsolwentaâ. DuĹźo muzyki powaĹźnej, ale i soft rocka, popu czy teĹź swingu. Tracklista albumu zostaĹa uĹoĹźona w taki sposĂłb, Ĺźe ani przez chwilÄ nie odczuwa siÄ znuĹźenia nim.Â
âW Kinieâ to nie pierwsza przygoda Raczka z ukĹadaniem pĹyty kompilacyjnej â kilka lat temu wydano âSztukÄ SĹuchania FilmĂłwâ. AnalizujÄ c zawartoĹÄ obu albumĂłw moĹźna zauwaĹźyÄ, Ĺźe Pan Tomasz ma sĹaboĹÄ do Bobbyâego Vintona i jego âBlue Velvetâ â to jedyny numer jaki powtarza siÄ na obu wydawnictwach.Â
Pomimo faktu, iĹź utworĂłw do umieszczenia na krÄ Ĺźkach byĹo bardzo duĹźo, to jednak znalazĹo siÄ miejsce dla polskich akcentĂłw: âMoving To The Ghetto Oct. 31, 1940â Wojciecha Kilara i âImpossible Openingâ Jana A.P. Kaczmarka, odpowiednio z âPianistyâ i âMarzycielaâ â to pokazuje, Ĺźe jesteĹmy w absolutnej czoĹĂłwce twĂłrcĂłw muzyki filmowej.Â
Przy okazji wspomnianej wyĹźej âSztuki SĹuchania FilmĂłwâ Tomasz Raczek mĂłwiĹ: âPiosenki umieszcza siÄ w filmach po to, byĹmy je nucili i za ich sprawÄ wracali do tych filmĂłw albo wybierali siÄ na nie do kinaâ â jestem przekonany, Ĺźe po albumie âW Kinieâ niejedna osoba siÄgnie do obrazĂłw, z ktĂłrych pochodzÄ utwory, ba moĹźe nawet siÄgnie po jakiĹ film, ktĂłrego do tej pory nie widziaĹa.Â